Nieuwe website
Family Wolvega
Family Wolvega opent kersverse cafetaria
WOLVEGA – Vanaf november heeft Wolvega een eigentijdse Family-vestiging. Het eethuis volgt Snackpoint De Passage op. De franchiseformule is na de verbouwing klaar voor de toekomst en de inwoners van Wolvega met een concept dat zich richt op familie en gezelligheid.
Voor Lyanne Bakker, de prille uitbater, breekt een nieuw hoofdstuk aan in haar jarenlange horeca-ervaring. De kans kwam op haar pad na de samenwerking met Menno Koe, eigenaar van De Passage, die een andere uitdaging aangaat.
Sleutelwoorden
Bakker neemt de zaak over binnen het franchiseconcept van Family. “Dat staat voor: met elkaar, betaalbaar, gezellig en huiselijk. Je moet hier met je oma met de rollator kunnen komen, of je hondje en je kinderen”, zegt zij enthousiast.
Toekomst ondernemerschap
Er komt nogal wat op de nieuwbakken onderneemster af. Hoe zie ze het toekomstige ondernemerschap voor zich? “Als ondernemer kijk ik naar een toekomst van hard werken met uitdagingen die je telkens moet bijstellen. Dat past precies bij mij. Ik zie een goed lopende zaak voor me, die ik nog twee treden hoger op de ladder wil zetten. Zowel voor het personeel als voor mijzelf. Ik doe zelf gewoon mee natuurlijk. Ik heb geleerd dat je snel moet kunnen schakelen en in oplossingen moet denken.” Ze kent het bedrijf op haar duimpje, maar voelt zich enorm gesteund door de goede begeleiding van de franchise-organisatie.
Nieuw concept
Family Wolvega krijgt een moderne en gezellige uitstraling na de verbouwing. Met een nieuwe ruimte voor bijeenkomsten wordt dit ook een ontmoetingsplek. Bakker vertelt: “We hebben nu een zaal voor feesten en partijen, waar veel vraag naar is. Het menu is van deze tijd. Zo zie je niet alleen frites special en diverse plates op de kaart, maar ook kip teryaki en verse Family-burgers van de plaat. Er zal een ruime keuze in broodjes zijn, ook biologisch en vegetarisch. Een plek om fijn te lunchen.”
Online
“Zodra de verbouwing klaar is gaan we online ook meteen van start”, zegt Bakker blij. “Een elektrische fiets, drie auto’s en een speciaal afhaalloket, samen met een personeelsbestand van zeventien personen, staan klaar om iedereen van dienst te zijn.”
Samenwerking
Dagelijkse leveringen van verse producten vragen om een prettig onderling contact met de fabrikanten en leveranciers. “Ik ken de fabrikanten zoals Chaupain en VHC al jaren, dat blijft gewoon een leuke samenwerking“, voorziet de onderneemster. “En met Aviko, de nieuwe, belangrijke leverancier, zie ik de toekomst rooskleurig tegemoet.”
Bron: Out.of.Home Shops
Nanja Pol |
Snackpoint De Passage wordt Family Wolvega. Afhalen en laten bezorgen
van snacks en frites blijft mogelijk
Lyanne neemt per 1 november Snackpoint de Passage aan de Oppers in Wolvega over. Het geheel wordt begin november grondig onder handen genomen, en gaat daarna verder onder de vlag van de Family-franchise.
,,Het bedrijf was toe aan een nieuwe impuls”, vertelt Menno de Koe, op dit moment nog eigenaar van Snackpoint de Passage aan de Oppers in Wolvega. ,,Als Lyanne de zaak niet had overgenomen, was het hier sowieso flink onder handen genomen.” Menno stopt met Snackpoint, omdat hij een nieuwe uitdaging heeft. ,,Dokter Schoonmaak bouwt hier in Wolvega een nieuwe vestiging. Ik word daar vestigingsmanager.”
Avontuur
Begin dit jaar benaderde Menno zijn werknemer Lyanne, of zij misschien interesse zou hebben om de zaak over te nemen. Daar had zij wel oren naar. ,,Ik werk hier al bijna 4 jaar. Toen Menno mij interesse peilde, hapte ik direct toe. Eerst hebben we het er over gehad dat ik bedrijfsleider zou kunnen worden. Maar al snel werd dat een gesprek over eigenaar worden. Menno helpt mij bij elke stap om de overname goed te laten verlopen. Verder is de coaching vanuit de Family formule supergoed geregeld. ,,Ik zie deze nieuwe uitdaging dan ook vol vertrouwen tegemoet.”
Eigentijds
Begin november sluit Snackpoint de Passage de deuren, om na ruim een week de deuren weer te openen als Family Wolvega. ,,Het hele interieur wordt onder handen genomen”, vertelt Lyanne enthousiast. ,,Er komen verschillende soorten zithoekjes in hippe tinten en materialen. Ook de zaal aan de achterkant wordt aangepakt.” Daar is nu nog het wedkantoor voor de paardenraces. Die is overgenomen door De Stoof van Frankot aan de Heerenveenseweg. ,,Het wedkantoor past niet in het nieuwe concept. De zaal wordt straks helemaal gemoderniseerd, zodat het een eigentijdse, sfeervolle plek wordt voor allerlei feesten en bijeenkomsten. Bijvoorbeeld voor een verjaardag, jubileum, een glamourbingo of een pubquiz.”
Betaalbaar
In aanloop naar het voorjaar is het terras aan de beurt. ,,Zodat mensen als het lekker weer is ook buiten kunnen zitten. We kleden het gezellig aan, ook met van die dekentjes voor als het toch wat frisser is.” Het afhalen van en laten bezorgen van snacks en frites blijft natuurlijk onderdeel van het aanbod. Het assortiment wordt uitbreid. ,,Bij Family Wolvega kun je straks bijvoorbeeld ook lekker lunchen, met onder andere belegde broodjes, een uitsmijter, een soepje”, vertelt Lyanne. ,,En alle hamburgers komen straks vers van de plaat. Natuurlijk komen er ook de wat luxere plates en heerlijke seizoensgerechten op de kaart. Van een boerenschnitzel tot aan een beef teriyaki-pannetje. Bij ons kun je straks betaalbaar lunchen of uit eten.”
Lyanne is er van overtuigd dat de formule van Family Wolvega voorziet in een behoefte. ,,Ook voor wat betreft de zaalverhuur, dat aanbod is niet heel groot in Wolvega.” Lyanne verheugt zich op de opening in november. ,,Ik kan niet wachten en hoop natuurlijk dat iedereen een kijkje komt nemen.”
• •
Bron: https://stellingwerf.nl/zakelijk-nieuws/Snackpoint-De-Passage-wordt-Family-Wolvega.-Afhalen-en-laten-bezorgen-van-snacks-en-frites-blijft-mogelijk-28687894.html
Family Wolvega opent kersverse cafetaria
WOLVEGA – Vanaf november heeft Wolvega een eigentijdse Family-vestiging. Het eethuis volgt Snackpoint De Passage op. De franchiseformule is na de verbouwing klaar voor de toekomst en de inwoners van Wolvega met een concept dat zich richt op familie en gezelligheid.
Voor Lyanne Bakker, de prille uitbater, breekt een nieuw hoofdstuk aan in haar jarenlange horeca-ervaring. De kans kwam op haar pad na de samenwerking met Menno Koe, eigenaar van De Passage, die een andere uitdaging aangaat.
Sleutelwoorden
Bakker neemt de zaak over binnen het franchiseconcept van Family. “Dat staat voor: met elkaar, betaalbaar, gezellig en huiselijk. Je moet hier met je oma met de rollator kunnen komen, of je hondje en je kinderen”, zegt zij enthousiast.
Toekomst ondernemerschap
Er komt nogal wat op de nieuwbakken onderneemster af. Hoe zie ze het toekomstige ondernemerschap voor zich? “Als ondernemer kijk ik naar een toekomst van hard werken met uitdagingen die je telkens moet bijstellen. Dat past precies bij mij. Ik zie een goed lopende zaak voor me, die ik nog twee treden hoger op de ladder wil zetten. Zowel voor het personeel als voor mijzelf. Ik doe zelf gewoon mee natuurlijk. Ik heb geleerd dat je snel moet kunnen schakelen en in oplossingen moet denken.” Ze kent het bedrijf op haar duimpje, maar voelt zich enorm gesteund door de goede begeleiding van de franchise-organisatie.
Nieuw concept
Family Wolvega krijgt een moderne en gezellige uitstraling na de verbouwing. Met een nieuwe ruimte voor bijeenkomsten wordt dit ook een ontmoetingsplek. Bakker vertelt: “We hebben nu een zaal voor feesten en partijen, waar veel vraag naar is. Het menu is van deze tijd. Zo zie je niet alleen frites special en diverse plates op de kaart, maar ook kip teryaki en verse Family-burgers van de plaat. Er zal een ruime keuze in broodjes zijn, ook biologisch en vegetarisch. Een plek om fijn te lunchen.”
Online
“Zodra de verbouwing klaar is gaan we online ook meteen van start”, zegt Bakker blij. “Een elektrische fiets, drie auto’s en een speciaal afhaalloket, samen met een personeelsbestand van zeventien personen, staan klaar om iedereen van dienst te zijn.”
Samenwerking
Dagelijkse leveringen van verse producten vragen om een prettig onderling contact met de fabrikanten en leveranciers. “Ik ken de fabrikanten zoals Chaupain en VHC al jaren, dat blijft gewoon een leuke samenwerking“, voorziet de onderneemster. “En met Aviko, de nieuwe, belangrijke leverancier, zie ik de toekomst rooskleurig tegemoet.”
Bron: Out.of.Home Shops
Een vernieuwde zaak, een bekend gezicht.
Met trots kunnen wij u meedelen dat per 1 november onze Lyanne de nieuwe eigenaar wordt van Family Wolvega. (nu nog Snackpoint De Passage)
De voorbereidingen inzake de verandering en verbouwing zijn in volle gang!
Alle ideeën beginnen vorm te krijgen en wat gaat het mooi worden!!
We houden u op de hoogte!!
Team Snackpoint De Passage/ Family Wolvega.
[ bron: (2) Facebook ]